top of page

6 ZABAW REGULUJĄCYCH EMOCJE






Regulacja emocji u dzieci jest kluczowym elementem ich rozwoju emocjonalnego i społecznego. Nowe badania pokazują, że angażowanie ciała w zabawę może mieć znaczący wpływ na umiejętność zarządzania emocjami u najmłodszych. W tym artykule przedstawiamy sześć zabaw, które pomogą rodzicom w pracy nad emocjami ich dzieci.


1. Zabawa w chowanego - budowanie odporności emocjonalnej

Badania opublikowane w "Journal of Play Therapy" pokazują, że zabawa w chowanego może pomóc dzieciom w rozwoju odporności emocjonalnej. Dzieci uczą się oczekiwania, cierpliwości i radzenia sobie z niepewnością.

2. Taniec - ekspresja i rozładowanie napięć

Taniec może być narzędziem do wyrażania emocji i rozładowania napięć. Rytmiczne ruchy i muzyka tworzą bezpieczną przestrzeń dla wyrażania uczuć.

3. Twister - kontrola i świadomość ciała

Gra Twister, jak wskazuje "Pediatric Exercise Science", pomaga dzieciom w rozwoju kontroli nad ciałem i świadomości przestrzennej, co jest istotne w regulacji emocji.

4. Joga dla dzieci - spokój i skupienie

Praktyka jogi, jak wskazują badania, wprowadza elementy spokoju i skupienia, co jest kluczowe w zarządzaniu emocjami.

5. Zabawy z piłką - współpraca i radzenie sobie ze Stresem

Zabawy z użyciem piłki, jak pokazują badania w "Journal of Physical Education", uczą współpracy i pomagają w radzeniu sobie ze stresem oraz frustracją.

6. Akrobatyka lub gimnastyka - pewność siebie i samoregulacja

Akrobatyka i gimnastyka budują pewność siebie i wspierają samoregulację emocjonalną.


Zabawy te, oparte na solidnych badaniach naukowych, oferują rodzicom praktyczne narzędzia do wspierania dzieci w nauce regulacji emocji. Pamiętajmy, że każde dziecko jest inne i może reagować na te zabawy w różny sposób. Ważne jest, aby obserwować i dostosowywać działania do indywidualnych potrzeb naszych dzieci.



Źródła:

  • "Journal of Play Therapy"

  • "Child Development Perspectives"

  • "Pediatric Exercise Science"

  • "International Journal of Yoga"

  • "Journal of Physical Education"

  • "Child: Care, Health and Development"



Kasia Wysocka 



Treści z naszego serwisu mają wyłącznie charakter informacyjny i nie mogą zastąpić wizyty u specjalisty. Przed zastosowaniem się do porad należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z korzystania z informacji zawartych w serwisie.

bottom of page