top of page

9 ZDAŃ KTÓRE WZMOCNIĄ POCZUCIE WARTOŚCI DZIECKA


Dobre słowa i wsparcie emocjonalne są niezwykle ważne dla rozwoju dziecka. Regularne używanie takich wyrażeń może pomóc budować jego pewność siebie, rozwijać pozytywną samoocenę i zachęcać do pozytywnego myślenia o sobie i swoich umiejętnościach.


  • "Widzę, że ciężko pracujesz" - Uznaj wysiłek i zaangażowanie dziecka w wykonywane zadania. Pokaż mu, że dostrzegasz jego pracę i doceniasz zaangażowanie w różne czynności.

  • "Co sądzisz o swojej pracy" - Zachęcaj dziecko do refleksji i samooceny na temat swojej pracy. Daj mu możliwość wyrażenia swoich opinii i uczuć związanych z wykonywanymi zadaniami.

  • "Jakiej pomocy ode mnie oczekujesz?" - Wskaż, że jesteś gotowy/a wspierać i pomagać w razie potrzeby. Uczyń dziecko świadomym, że może liczyć na wsparcie i zrozumienie.

  • "Masz świetne pomysły" - Wspieraj kreatywność i wyobraźnię dziecka, dając mu do zrozumienia, że jego pomysły są wartościowe i doceniane.

  • "Twoje wysiłki przynoszą efekty" - Wskazuj na osiągnięcia i postępy dziecka. Zachęcaj je do dążenia do celów i doceniaj jego sukcesy.

  • "Nie martw się, błędy są naturalne" - Uczyń akceptację błędów i naukę na nich częścią procesu rozwoju. Pokaż, że to normalne i ważne doświadczenie.

  • "Zaufam twojej decyzji" - Uznaj, że dziecko jest zdolne do podejmowania decyzji i szanuj jego wybory, nawet jeśli różnią się od Twoich.

  • "Jesteś bardzo kreatywny/a" - Wspieraj wyrażanie swojej wyobraźni i kreatywności, pomagając dziecku odkryć własne talenty i zainteresowania.

  • "Rób to, co sprawia Ci radość" - Zachęcaj dziecko do podejmowania działań, które cieszą je i przynoszą radość. Wspieraj jego pasje i zainteresowania.


Ania Markiewicz


Treści z naszego serwisu mają wyłącznie charakter informacyjny i nie mogą zastąpić wizyty u specjalisty. Przed zastosowaniem się do porad należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z korzystania z informacji zawartych w serwisie.


Comments


bottom of page